Baigiamoji projekto „Parsifal“ konferencija
Birželio 22 d. vyko baigiamoji tarptautinio Erasmus+ programos projekto „PARSIFALIS, legendų tyrinėtojas“ (angl. Parsifal, the Legends Researcher) (parsifal.pixel-online.org) rezultatų ir gerosios praktikos viešinimo konferencija, kurią organizavo mūsų mokykla būdama oficialiu projekto partneriu.
Projektas skirtas skaitymo ir rašymo pasiekimų gerinimui. Skaitymo ir rašymo gebėjimai projekte buvo ugdomi pasitelkiant novatoriškas technologijas, taigi tuo pačiu buvo ugdomas ir skaitmeninis mokinių raštingumas.
Projekto turinys apima skirtingų Europos šalių tautosaką (pvz. pasakas, sakmes, legendas, padavimus). Kiekvienoje partnerinėje šalyje (Lenkijoje, Lietuvoje, Italijoje, Rumunijoje, Bulgarijoje) projekto metu mokiniai kartu su lietuvių kalbos ir anglų kalbos mokytojais tyrinėjo ir analizavo tautosaką. Kultūrinis paveldas čia pateikiamas šiuolaikiniams mokiniams priimtina forma, skaitmenizuotas, sukuriant išliekamąją vertę turinčius intelektinius produktus, tokius kaip interaktyvų žemėlapį, kurį galima naudotis pasitelkiant šiuolaikinius įrenginius: telefoną, planšetę, kompiuterį.
Konferencijos metu susirinko mokytojai, dėstytojai, būsimi mokytojai, auklėtojai iš skirtingų Lietuvos miestų ir institucijų, jie visi buvo neabejingi konferencijos temai. Po pranešimų vyko produktyvios klausimų-atsakymų sesijos.
Pasakojamosios tautosakos kūrinių, tokių kaip sakmių, padavimų, prasmių pasaulį jungia kiekvienos tautos pasaulėjautos, etnografinių buities ir dvasinių papročių pagrindai, skiria atskleidžiamos temos, keliamos problemos, išsakomos mintys. Projekto metu buvo labai įdomu ir prasminga analizuoti skirtingų šalių kūrinius ir stebėti bendrus skirtingas tautas jungiančius elementus, panašumus – projekto turinio svarbą pabrėžė už PARSIFAL projekto turinį atsakingas ir mokykloje projektą koordinuojantis mokytojas Gediminas Grėsius.
Gediminas pristatė projekte sukurtus rezultatus, legendas, kurios buvo atrinktos mūsų mokyklos mokytojų, o taip pat ir kitų dalyvaujančių šalių mokytojų savose šalyse. Vėliau rezultatai buvo išversti į nacionalines kalbas. Visi rezultatai ir jų pritaikymas pamokose pateikiami projekto tinklapyje: parsifal.pixel-online.org
Iš tiesų buvo naudinga ir motyvavo ne tik mokytojus, bet ir mokinius kai analizavime legendas, išsiaiškinome bendrosios Europinės kultūros šaknis bei apžvelgėme legendų, sakmių, padavimų išsidėstymą interaktyviame žemėlapyje – apie tai gerąja praktiką projekte dalinosi projektą vykdanti, anglų kalbos mokytoja, Jolita Ravinienė.
Projekto metu sukurta virtuali biblioteka, apimanti šalių – partnerių tautosaką, perteiktą įvairiomis medijomis. Šioje talpykloje mokytojai bei mokiniai gali rasti pasakų, sakmių, legendų, padavimų ir kitų tautosakos žandarų kūrinių, perteikiamų video, audio, hiperteksto ir kitais formatais. Kiekvienos partnerinės šalies rasti ir sukurti rezultatai, susiję su kultūriniu paveldu, bibliotekoje bus pateikiami nacionaline ir anglų kalbomis.
Sukurtas interaktyvus žemėlapis bei mobilioji aplikacija, kurioje kultūrinis paveldas siejamas su vietovėmis, kuriose susiformavo skaitmenizuotas tautosakos lobynas.
Projekto metu mokiniai rašė esė, kuri reflektavo bendrąsias Europos kultūrines vertybes, atsiskleidžiančias skirtingų šalių kultūrinėje tradicijoje. Tai padėjo mokiniams ugdyti kultūrinės priklausomybės jausmą, įsisąmoninti vieningos Europos idėją – veiklomis projekte dalinosi pavaduotoja ugdymui, Vilma Milašiūnaitė.
Labai džiaugiamės, kad projekto metu sukurta metodika skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymui bei įgyta geroji patirtis yra pritaikoma ugdymo procese, sukurtais rezultatais mes dalinamės ir su kitomis į projektą įsijungusiomis mokyklomis – asocijuotais partneriais. Ačiū ir jiems už pagalbą ir aktyvų dalyvavimą. Projekto patirtimi bei sukurtais išliekamąją vertę turinčiais produktais bus dalijamasi su šalies mokytojais kvalifikacijos tobulinimo renginių metu. Akivaizdu, kad tarptautinės iniciatyvos, tarpkultūrinis bendradarbiavimas motyvuoja mokytojus atnaujinti mokymo turinį ir ieškoti įvairesnių pamokų vedimo būdų, tad tikimės artimoje ateityje tokių iniciatyvų turėti ir daugiau – dalyvavimu projekte džiaugėsi mokyklos direktorė Dalia Lapėnienė.